برپایی ایستگاه صلواتی در دهه کرامت 

برپایی ایستگاه صلواتی در دهه کرامت 

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹
یحیی جرگه نارویی گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت قرار است هم زمان با میلاد امام رضا علیه السلام ایستگاه صلواتی مقابل درب ورودی مسجد با رعایت کامل نکات بهداشتی برپا کرده و در این ایستگاه بسته های فرهنگی توزیع کنیم.

«یحیی جرگه نارویی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت قرار است هم زمان با میلاد امام رضا علیه السلام با مشارکت و همکاری بچه های مسجدی کانون، ایستگاه صلواتی مقابل درب ورودی مسجد با رعایت کامل نکات بهداشتی برپا کرده و در این ایستگاه بسته های فرهنگی توزیع کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری خادمین اهل بیت علیهم السلام قلعه گنج اضافه کرد: هر یک از بسته های فرهنگی شامل احادیثی از امام رضا علیه السلام می باشد و علاوه بر این در هر بسته شکلات و کیک می گذاریم.

وی بیان کرد: این بسته های فرهنگی بیشتر با هدف آشنایی بیشتر مردم با سیره امام رضا علیه السلام توزیع می شود و همچنین قصد داریم با توزیع شکلات و کیک، در سالروز ولادت با سعادت این امام همام کام مردم را شیرین کنیم.

جرگه نارویی اظهار کرد: یکی دیگر از ویژه برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در دهه کرامت، برگزاری مسابقه مجازی احادیثی از امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه (س) می باشد و در همین راستا بچه های مسجدی کانون باید احادیثی را از این بزرگواران حفظ کرده و به سوال های مطرح شده در خصوص این احادیث پاسخ دهند.

مدیر کانون فرهنگی هنری خادمین اهل بیت علیهم السلام قلعه گنج عنوان کرد: از سایر برنامه هایی که در دهه کرامت در حال اجرا است طرح ختم مجازی قرآن کریم است و در همین راستا بچه های مسجدی جلسه های خانگی جزخوانی قرآن کریم را در منازل خود با حضور اعضای خانواده برگزار می کنند و سپس تعداد جزهرای قرائت شده را در گروه اعلام می کنند به این ترتیب روزانه قرآن کریم یک دور ختم می شود.

 

وی ابراز کرد: همچنین با مشارکت اعضای کانون، مسجد و محله را متناسب با میلاد امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه (س) آذین بندی کردیم و هر شب نیز صلوات خاصه امام رضا علیه السلام از گلدسته های مسجد پخش می شود.

 

جرگه نارویی در خاتمه یادآور شد: امسال به دلیل شیوع کرونا جشن دهه کرامت برگزار نمی شود و ویژه برنامه های در نظر گرفته شده در تداوم اجرای طرح ملی راهکار به صورت مجازی برگزار می شوند.

پایان پیام/ 586